سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرفان وادب

همیشه راه حل ساده تری هم وجود دارد


می گویند در کشور ژاپن مرد میلیونری زندگی می کرد که از درد چشم خواب به چشم نداشت و برای مداوای چشم دردش انواع قرص ها و آمپول ها را بخود تزریق کرده بود امانتیجه چندانی نگرفته بود.

وی پس از مشاوره فراوان با پزشکان و متخصصان زیاد درمان درد خود را مراجعه به یک راهب مقدس و شناخته شده می بیند. وی به راهب مراجعه می کند و راهب نیز پس از معاینه وی به او پیشنهاد می دهد که مدتی به هیچ رنگی به جز رنگ آبی نگاه نکند.

وی پس از بازگشت از نزد راهب به تمام مستخدمین خود دستور می دهد با خرید بشکه های رنگ آبی تمام خانه را با آبی رنگ آمیزی کند. همینطور تمام اسباب و اثاثیه خانه را با همین رنگ عوض می کند. پس از مدتی رنگ ماشین، ست لباس اعضای خانواده و مستخدمین و هر آنچه به چشم می آید را به رنگ آبی و ترکیبات آن تغییر می دهد و البته چشم دردش هم تسکین می یابد. بعد از مدتی مرد میلیونر برای تشکر از راهب وی را به منزلش دعوت می نماید.

راهب نیز که با لباس نارنجی رنگش به منزل او وارد می شود متوجه می شود که باید لباسش را عوض کرده و خرقه ای به رنگ آبی به تن کند. او نیز چنین کرده و وقتی به محضر بیمار می رسد از او می پرسد آیا چشم دردش تسکین یافته ؟ مرد ثروتمند نیز تشکر کرده و می گوید :" بله . اما این گرانترین مداوایی بود که تاکنون داشته."

مرد راهب با تعجب به بیمار می گوید بالعکس این ارزانترین نسخه ای بوده که تاکنون تجویز کرده ام. برای مداوای چشم دردتان، تنها کافی بود عینکی با شیشه آبی خریداری کنید و هیچ نیازی به این همه مخارج نبود.

همیشه راه حل ساده تری وجود دارد

کافی است عینکمان را عوض کنیم



[ پنج شنبه 91/4/29 ] [ 6:54 عصر ] [ هلیا ] نظر


پسرک فقیر

پسرک فقیر


در زمانهای قدیم پسرک فقیری در شهری زندگی می کرد که برای گذران زندگی و تامین مخارج تحصیلش دستفروشی می کرد. از این خانه به آن خانه می رفت تا شاید بتواند پولی بدست آورد. روزی متوجه شد که تنها یک سکه 10 سنتی برایش باقیمانده است و این درحالی بود که شدیداً احساس گرسنگی می کرد. تصمیم گرفت از خانه ای مقداری غذا تقاضا کند. بطور اتفاقی درب خانه ای را زد. دختر جوان و زیبائی در را باز کرد. پسرک با دیدن چهره زیبای دختر خجالت زده و دستپاچه شد و بجای غذا، فقط یک لیوان آب درخواست کرد!

دختر که متوجه گرسنگی شدید پسرک شده بود بجای آب برایش یک لیوان بزرگ شیر آورد.

پسر با دقت و آهستگی شیر را سر کشید و پس از تشکر گفت : "چقدر باید به شما بپردازم؟ " دختر پاسخ داد: "چیزی نباید بپردازی، مادرم به ما آموخته که نیکی ما به دیگران ازائی ندارد"پسرک گفت: "پس من از صمیم قلب از شما سپاسگذاری می کنم"

سالهای سال از این ماجرا گذشت تا اینکه آن دختر جوان که حالا برای خودش خانمی شده بود به شدت بیمار شد. پزشکان محلی از درمان بیماری او اظهار عجز نمودند و او را برای ادامه معالجات به شهر دیگری فرستادند تا در بیمارستانی مجهز، متخصصین بهتری نسبت به درمان او اقدام کنند.

دکتر هوارد کلی، جهت بررسی وضعیت بیمار و ارائه مشاوره فراخوانده شد. هنگامیکه متوجه شد بیمارش از چه شهری به آنجا آمده برق عجیبی در چشمانش درخشید. بلافاصله بلند شد و بسرعت بطرف اطاق بیمار حرکت کرد. لباس پزشکی اش را بر تن کرد و برای دیدن بیمارش وارد اطاق شد. در اولین نگاه او را شناخت.

سپس به اطاق مشاوره بازگشت تا هر چه زود تر برای نجات جان بیمارش اقدام کند

از آن روز به بعد آن زن بیمار را مورد توجهات خاص خود قرار داد و سر انجام پس از یک تلاش طولانی علیه بیماری، پیروزی از آن دکتر کلی و تیم بزشکی بیمارستانش گردید.

آخرین روز بستری شدن زن جوان در بیمارستان بود. به درخواست دکتر صورتحساب پرداخت هزینه درمان زن جهت تائید نزد او برده شد. آن پزشک گوشه صورتحساب چند کلمه ای نوشت و آنرا درون پاکتی گذاشت و برای آن زن جوان ارسال نمود.

زن جوان از باز کردن پاکت و دیدن مبلغ صورتحساب واهمه داشت. مطمئن بود که باید تمام عمر را بدهکار باشد. سرانجام تصمیم گرفت و پاکت را باز کرد. چیزی توجه اش را جلب کرد. چند کلمه ای روی قبض نوشته شده بود. آهسته آنرا زیر لب خواند : "بهای این صورتحساب قبلاً با یک لیوان شیر پرداخت شده است" امضاء. دکتر هوارد کلی !

برگرفته از  http://www.cloob.com/name/ramram64



[ پنج شنبه 91/4/29 ] [ 6:52 عصر ] [ هلیا ] نظر


زندگی اجبار نیست

 

زندگی اجبار نیست...

شاید آن روز که سهراب نوشت زندگی اجباری است

                                                   دلش از غصه حزین بود و غمین

حال من می گو یم

             زندگی یک در و دروازه و دیوار که نیست

 که نشد بال زدو پرواز کرد

                                                 زندگی اجبار نیست

         زندگی بال و پری دارد و مهربان تر از مهتاب است

                             تو عبور خواهی کرد

  از همان پنجره ها

                                                        با همان بال و پر پروانه

        به همان زیبایی

                                 به همان آسانی

                                                              زندگی صندوقچه ی اصرار پرستو ها نیست

         زندگی آسان است

                                    بی نهایت باید شد تا آن را یا فت

            زندگی ساده تر از امواج است

                           پس بیا تا بپریم

                                                  وتا شبنم آرامش صبح

                                                               تا صدای پر مرغان اقاقی بال و پر باز کنیم

             تا توانیم که ازاول آغاز کنیم و تا نهایت برویم



[ پنج شنبه 91/4/29 ] [ 6:51 عصر ] [ هلیا ] نظر


توصیه هایی برای از بین بردن چربی های بدن

توصیه هایی برای از بین بردن چربی های بدن

توصیه هایی برای از بین بردن چربی های بدن
راه حل های موجود به هیچ وجه راه حل های طولانی مدتی نیستند. با این حال تعداد راه حل هایی که، پیشنهاد می‌شوند، بسیار زیاد است!

 

درمان های ضد سلولیت

متأسفانه، درمان های مؤثر و خیلی سریعی برای از بین بردن سلولیت ها وجود ندارد. راه حل های موجود به هیچ وجه راه حل های طولانی مدتی نیستند. با این حال تعداد راه حل هایی که، پیشنهاد می‌شوند، بسیار زیاد است! مسلماً طبقه بندی کردن این راه حل ها بسیار مفید خواهد بود.

برای یادآوری: سلولیت چیست؟
برای یادآوری باید بگوییم که سلولیت توده ای از سلول های چربی است که دقیقاً زیر پوست مان جا خوش می‌کند. سلولیت نه بیماری است و نه اختلالی در سلامتی، فقط یک شیو? ذخیره سازی چربی هاست.
اگر ما اینقدر از سلولیت بیزاریم به خاطر این است که این چربی قابل مشاهده است، و اغلب فرورفتگی های کوچکی در باسن و ران ها ایجاد می‌کند. بنابراین به خاطردلایل زیبایی، بسیاری از زنان (که بیشتر مبتلا به سلولیت می‌شوند) دوست دارند از شر سلولیت رها شوند.
متأسفانه، راه حل های مؤثر اندکی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد.
اما در بین تمام راه حل ها و روش هایی که برای از بین بردن سلولیت پیشنهاد می‌شوند، برخی مؤثرتر و بهتر از بقیه هستند.

ماساژ ضد سلولیت: مفید اما گران
همان طور که گفته شد، سلولیت نوعی چربی است که زیر پوست حبس می‌شود. بنابراین هدف از این فرآیند ذخیره سازی است. متأسفانه، به همین خاطر است که بیرون کردن این چربی ها، این قدر دشوار است.
تعدادی از تکنیک های ماساژ بسیار انرژیتیک (آندرمولوژی)، که اغلب توسط دستگاه انجام می‌شوند، باعث " به حرکت درآمدن" بافت های چربی می‌گردند به حدی که سلول های چربی تخلیه خواهند شد. 
این درمان ها کارآیی خود را در مطالعات علمی ثابت کرده اند. راه حل های دیگر با تحریک الکتریکی ماهیچه ها، توسط اشع? مادون قرمز، گرما و دیگر عوامل همین نتیجه را خواهند داشت.
تمام این روش های ضد سلولیت عوارض جانبی یکسانی دارند: درمان راحت نیست، حتی دردناک هم هست. خصوصاً این که این درمان ها گران هم هستند، هزین? هر جلسه کمتر از چهل یورو نیست در حالی که برای آغاز تغییرات حداقل ده جلسه لازم است!
علاوه بر این، نتیجه کاملاً هم قطعی نیست، اغلب بعد از چند ماه باید دوباره درمان شروع شود. بنابراین تهی? جدول "ضد سلولیت" مفید خواهد بود.

کرم های ضد سلولیت: متعادل ترین راه حل
کرم های ضد سلولیت ارزان تر و نسبتاً مفید فایده تر هم هستند. ترجیحاً  مارک های بیش از حد گران را انتخاب نکنید، زیرا آنها هم حاوی همان ترکیبات کرم های دیگر هستند.
روی کافئین حساب ویژه ای بکنید، کافئین یکی از مفیدترین عناصر است. اما فقط مالیدن کرم برای کم کردن سلولیت کفایت نمی‌کند. مهم ترین بخش کار برای تأثیر گذاری بیشتر این است که قسمت های درگیر را ماساژ انریژیتک دهید.

 

راه حل های بی فایده برای مقابله با سلولیت
در مقابل راه حل های دیگری هم وجود دارند که کارائی چندانی ندارند، بنابراین اغلب استفاده از آنها توصیه نمی‌شود.
لیپوساکشن: این روش چربی های دور از پوست را خارج می‌کند نه سلولیت را. بنابراین لیپوساکشن راه حل مناسبی برای از بین بردن سلولیت نیست.
جوشانده ها و گیاهان دیگر: هیچ مدرکی برای اثبات تأثیرگذاری این مواد وجود ندارد، حتی اگر برخی از زنان از نتیج? استفاده از آنها راضی باشند!
اما تأثیر تغذیه ای متعادل و فعالیت جسمی چیست؟ این شیوه مطمئناً نه فقط برای کسانی که از وجود سلولیت ها در عذاب اند بلکه به هم? افراد توصیه می‌شود.
اما باید بدانید که فقط بخش کوچکی از زنان می‌توانند خود را از شر سلولیت ها رها کنند. ولی اگر بتوانید اندام متناسبی به دست آورید که همه از آن خوششان بیاید و  تناسب متعادلی در بدن تان برقرار باشد، بدانید که موفق شده اید... حال چه سلولیت داشته باشید، چه نداشته باشید!

 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ


[ پنج شنبه 91/4/29 ] [ 6:13 عصر ] [ هلیا ] نظر


فواید عجیبی از ایستادن

فواید عجیبی از ایستادن!

فواید عجیبی از ایستادن!
تحقیقات جدید نشان می‌دهد: افرادی که حداکثر سه ساعت بیشتر در طول روز نمی‌نشینند، به طور میانگین ...

ایستادن طول عمر را زیاد می‌کند


تحقیقات جدید نشان می‌دهد: افرادی که حداکثر سه ساعت بیشتر در طول روز نمی‌نشینند، به طور میانگین دو سال بیشتر عمر می‌کنند.

محققان دانشگاه لویزیانای آمریکا دریافتند: مشاهده تلویزیون به میزان کمتر از دو ساعت می‌تواند طول عمر را 18 ماه بیشتر کند.این محققان افزودند: می‌توان طول عمر را به مدت دوسال از طریق نشستن حداکثر سه ساعت در روز افزایش داد.این تحقیقات همچنین نشان داد: افرادی که فقط به مدت دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، بیش از یکسال و نیم بیشتر عمر می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در تحقیقات خود مطالعاتی را که در گذشته روی 167 هزار فرد بالغ 18 تا 90 سال بود، بررسی کردند و مدت زمان نشستن و مشاهده تلویزیون آنها را با طول عمرشان مقایسه نمودند.محققان دریافتند که 27 درصد کل مرگ و میر در آمریکا به علت آن است که افراد بالغ ساعت های زیادی را نشسته سپری می کنند.

این تحقیقات نشان داد که 19 درصد از مرگ و میرها به علت مشاهد بسیار زیاد تلویزیون است.ناتاشا اسیتوارت از موسسه قلب انگلیس گفت: این امر اطلاعات ما را تایید می‌کند که شیوه زندگی مبتنی بر کم تحرکی عامل خطرساز ابتلا به بیماریهای قلبی است

 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : Salamatnews.com
 


[ پنج شنبه 91/4/29 ] [ 2:27 عصر ] [ هلیا ] نظر


<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>