سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرفان وادب

خستگی را با قرص آهن رفع کنیم

خستگی را با قرص آهن رفع کنیم

 

سلامت نیوز : تحقیقات پزشکی نشان می دهد که مصرف قرص آهن با نظر پزشک احساس خستگی را به میزان 50

درصددر زنان کاهش می دهد.

این تحقیقات پزشکی حاکی است: مصرف منظم قرص های آهن به کاهش 50 درصدی احساس خستگی و ضعف در

زنانبه ویژه زنان مبتلا به کم خونی کمک می کند.دراین تحقیقات آمده است: مصرف مکمل های غذایی حاوی آهن به

مدت 12هفته به کاهش احساس خستگی و ضعف به میزان 50 درصد به ویژه در بین زنان و خصوصا زنان مبتلا به کمبود

سطح آ هن درخون کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ این تحقیقات افزود: زنان در مقایسه با مردان به میزان 3 برابر بیشتر در معرض

ابتلا به احساس خستگی و ضعف قرار دارند.

این تحقیقات از 198 زن 18 تا 50 سال به طور تصادفی انجام شد که برخی از آنها از کمبود سطح آهن در خون رنج می

برند.براساس این تحقیقات، زنانی که به طور منظم قرص های آهن را به مدت 12 هفته مصرف کردند. احساس خستگی

و ضعف در آنها به میزان 50 درصد کاهش یافت درحالی که این احساس خستگی و ضعف در زنانی که یک داروی

ساختگی و بی اثر را مصرف کردند، به میزان 19 درصد کاهش نشان داد.یکی از دلایل اصلی کم خونی فقر آهن است.

این ماده معدنی در گوشت ها مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان، جگر و در حبوباتی مثل لوبیا و عدس و تخم مرغ یافت

می شود. علاوه بر میزان آهن یک ماده غذایی باید به میزان جذب آن توسط بدن نیز توجه داشت.




[ یکشنبه 91/5/8 ] [ 12:17 عصر ] [ هلیا ] نظر


مصرف این ماده از ریزش مو جلوگیری میکند

مصرف این ماده از ریزش مو جلوگیری می‌کند
یک متخصص طب سنتی، اختلال درعملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان واظهار کرد: اغلب افرادی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند.

دکتر لیلا شیربیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که مهمترین عوامل ریزش موی انسان مربوط به داخل بدن است اما متاسفانه فقط درمان و عوامل خارجی آن را موثر می‌دانند، گفت: می‌توان با مصرف درست و اصولی از مواد غذایی و زیاده‌روی نکردن در استفاده از آن تا حدود زیادی از ریزش موی سر جلوگیری کرد.

وی اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد و افزود: اکثر کسانی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند چرا که یبوست نه تنها سبب ریزش موی سر می‌شود بلکه در اکثر کسانی که دارای بیماری با منشا باکتریایی و قارچی هستند این مشکل سبب تشدید بیماری آنها می‌شود.

دکتر شیربیگی اظهار داشت: استفاده از غذاهای که تولید خون رسانی دارند مانند آب گوشت، گوشت ماهیچه و همچنین استفاده از آب زعفران روی برنج و خورشت می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. مصرف آب نخود به این شکل که بعد از پخت، آب آن را میل کرده و نخود پخته شده را همراه با سالاد به مدت دو یا سه ماه مصرف کنند در این زمینه موثر است.

این متخصص طب سنتی، استرس را یکی دیگر از عوامل ریزش مو دانست و گفت: استرس می‌تواند شامل یک ضربه روحی ناگهانی مانند مرگ یکی از نزدیکان، از دست دادن شغل، جدایی یا خستگی شدید ناشی از کار زیاد باشد. مخلوط سیب رنده شده با عسل و دو قاشق گلاب هنگام خواب در کاهش استرس می تواند موثر باشد.

دکتر شیربیگی به ریزش مو بعد از دوران حاملگی اشاره کرد و گفت: این نوع ریزش بعد از شش ماه به حالت طبیعی برمی گردد اما برای رویش سریع‌تر مخلوط ماست، حنا و سدر را برای زنان توصیه می‌کنیم.

این متخصص طب سنتی در پایان با بیان اینکه مصرف حنا و گل سرشور می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند، توضیح داد: حنا به علت داشتن ترکیبات ضد قارچی، پایه مو را تقویت می‌کند و از بین برنده پوسته سر است



[ یکشنبه 91/5/8 ] [ 12:15 عصر ] [ هلیا ] نظر


سموم بدن خود را به راحتی ازبین ببرید

سموم بدن
سموم بدن خود را به راحتی ازبین ببرید
حتما شما هم عبارت «سم‌زدایی از بدن» را شنیده‌اید؟ اما با چه موادی می‌توان مواد سمی بدن را تصفیه کرد؟

،به نقل از سایت تبیان " بهتر است بدن خود را با این شش ماده غذایی سم‌‌زدایی کنید و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید. اگر می‌‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید رنگ چهره‌تان شاداب‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این مواد سم‌زدایی کنید:

لیمو:

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آن که سرشار از آنتی ‌اکسیدان ویتامین C است و بر پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماریهای ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آن که اثر قلیایی بر روی بدن دارد؛ به این معنا که به تعادل PH بدن کمک می‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کنید تا بدنتان سم‌‌زدایی و شسته شود.

زنجبیل

اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌ تنها حالت تهوع را برطرف بلکه به عمل گوارش کمک می‌کند و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد.

سیر

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌‌زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیک است و همچنین ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین دارد که موجب تقویت و افزایش سلول‌های سفید خون می‌‌شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می‌کند.

بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌‌مند شوید.

لبو

لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است. محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق‌العاده عالی برشمرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه در سم‌‌زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چای سبز

کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آن جایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به شمار می‌رود.

این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی ‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند.

انواع میوه تازه

میوه‌‌های تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی ‌اکسیدان و فیبر و همچنین کم‌کالری هستند و دارا بودن این خواص آنها را به مواد غذایی مهمی برای سم‌زدایی بدن تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید چشمهایتان براق‌تر و پوست‌تان شفافتر و موهایتان درخشان‌تر شوند، هم‌چنین سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی را به مقدار زیاد مصرف کنید



[ یکشنبه 91/5/8 ] [ 12:14 عصر ] [ هلیا ] نظر


::