سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرفان وادب

پرهزینهترین طلاقهای دنیا

به گزارش ایران پرس: ثروتمندان مشهور و تجار پولدار دنیا با عروسی‌های پر هزینه گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند. در مقابل همین ثروتمندان طلاق‌های  لوکس و تاریخی را به ثبت رسانده‌اند. در زیر به 10 طلاق پرهزینه دنیا اشاره می‌کنیم:

 

 

1 – رابرت مرداک معرف حضور اکثر وبلاگ نویسان و خوانندگان عزیز می‌باشد. هزینه طلاق همسر این مرد جنجالی و رسانه‌ای بالغ بر 7/1 میلیارد دلار  بوده است.

 

 

2- هزینه طلاق عدنان خاشقچی میلیاردر عربستان 850 ملیون دلار بوده است.

3- هزینه طلاق صاحب امتیاز تجاری مسابقات فرمول 1، ایکلسون بریتانیایی با همسری که از نژاد اسلاوها بود 750 میلیون دلار شد.

 

4- هزینه طلاق تاجر بزرگ آمریکا گریک ماکائو با همسرش بالغ بر 460 میلیون دلار بود.

 

5-میل گیبسون بازیگر معروف جهان و یکی از ثروتمندترین ستارگان هالیوود مجبور شد مبلغ 425 میلیون دلار هزینه طلاق همسرش را پرداخت کند

 

6- مالک روسی چلسی رومان آبرماوویچ مبلغ 300 میلیون دلار بابت هزینه طلاق همسرش پرداخت کرد.

 

7- مایکل جوردن معروف مجبور شد مبلغ 260 میلیون دلار هزینه طلاق همسرش را پرداخت کند.

 

8- طلاق نیل دایموند خواننده معروف آمریکایی با همسرش مارسیا 150 میلیون دلار بود.

 

9- هریسون فورد هم با 118 میلیون دلار همسر خود را طلاق داد.

 

10- گرگ نورمن تنیس باز معروف استرالیایی نیز با 103 میلیون دلار زوجه خود را ترک کرد



[ یکشنبه 91/5/8 ] [ 12:8 عصر ] [ هلیا ] نظر


8 کتاب خطی گران قیمت جهان

 

گزارش ایران پرس، کتاب خوب کتابی است که شناخته شده باشد دارای مطالب مفید و دست اولی باشد  و از منایع موثق استفاده نماید و با توجه به مطالب ارزشمند داخل صفحاتش مردم به راحتی بتوانند آنرا تهیه کنند.  

شاید قیمت چنین کتابی بالا باشد. اما پیدا کردن این کتاب که بین میلیونها نفر فروخته شده مشکل است. بنابراین با توجه به جذابیت موضوع 8 کتاب گران قیمت دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. البته نسخ خطی کتب ایرانی در این لیست محاسبه نشده است. شاید اگر مقایسه ای از این کتب و کتب خطی ایرانی داشته باشیم  به این لیست چند کتاب ایرانی نیز اضافه گردد.

1 – The Codex Leicester (مستندات لستر)


این کتاب جزو گرانقیمت ترین کتب جهان است. ادبیات علمی هنرمند برجسته ایتالیایی لئوناردو داونچی در این کتاب مستند وجود دارد. این کتاب در حراجی1994 به مبلغ 30 میلیون دلار توسط بیل گیتس میلیاردر آمریکایی خریداری شد. و هر ساله در ایالتهای مختلف آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

2 – The Birds of America (پرندگان آمریکا)


گرافیکی در اندازه واقعی انواع مختلف پرندگان است و همیشه به عنوان بهترین کتاب مصور در تاریخ آمریکا معرفی شده است. نقاشی‌های آن در قرن  19 توسط جیمز آدبون خلق شد، و در سال 2000 نسخه اصلی آن به مبلغ 8،8 میلیون دلار فروخته شده است.

3 – The Canterbury Tales (قصه‌های کانتربوری)


جفری چیسر نویسنده بریتانیایی در قرن 14th این اث ارزشمند را به رشته تحریر درآورده است. این اثر ادبی متشکل از مجموعه‌هایی از داستان کوتاه است که هدف آن به تصویر کشیدن جامعه بدبینانه بریتانیاست. در آن زمان، این مجموعه 7 میلیون دلار فروخته شد.

4 – First Folio Comedies, Histories and Tragedies (برگ اول کمدی، تاریخ و تراژدی)

این کتاب چند سال پس از مرگ شکسپیر در سال 1632منتشر شد. این کتاب منبع موثق 20 اثر شکسپیر است و از گرانترین کتاب جهان است که در سال 2001 با مبلغ 6 میلیون دلار فروخته شد. 

5 – The Northumberland Bestiary (اسنادی درباره حیوانات آمریکای شمالی)

مجموعه‌ای از اسناد قرن 13 که شامل نقاشی حیوانات واقعی و خیالی است که در این کتاب راویتها و شایعات زیادی در باره آنها نوشته شده است. این کتاب در سال 1999 توسط یکی از دوستاران عتیقه به مبلغ 6 میلیون دلار خریداری شده است. 

6 – Traité des Arbres Fruitiers

این کتاب شرح جزئیات بسیاری از درختان میوه است. در قرن 18 گزیده‌های کتاب هنری لویس در این اثر جمع شده است. در سال 2006 با قیمت 5/4 میلیون دلار فروخته شده است. 

7 – Ptolemys Geographi(جغرافیای جهان)

یکی از اقدامات اصلی بطلمیوس طراحی کتاب جغرافیای جهان است که در قرن دوم میلادی به پایان رسید، در سال 2006 این کتاب 4،2 میلیون دلار معامله شد.

8 – Mozart’s 9 Symphonies Manuscript (موزیک سمفونی موزارت)

این کتاب شامل 9 متن موسیقی سمفونی از عالم معرف موتزارت با دست خط خودش است. این نسخه 4 میلیون دلار در سال 1990 به فروش رسید.



[ یکشنبه 91/5/8 ] [ 12:6 عصر ] [ هلیا ] نظر


::